BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

$edek@h i2 1 PahaLa

Panassss....Panassss

Saturday, February 12, 2011

PEMAIN TERBAIK MANCHESTER UNITED~GIGGS THE LEGEND~


Assalamualaikum w.b.t

Malam nie agk kebuhsanan, so teman rs mcm nak mengupdate blog..Kali ni nak share ckit pasal footbal player coz skang nie bola sepak tanah air kite pn dh semakin meningkat....

Bagi kebanyakan org, pele dan maradona merupakan pemain terbaik dunia yg pernah dilahirkan suatu ketika dulu..tp bg wes brown sendiri, gelaran itu layak dipgg oleh lagenda m.u sendiri iaitu ryan gigs.

"Tentu saja, Anda akan mengatakan Maradona dan Pele sebagai pemain kelas dunia tapi bagi saya adalah Giggs. Secara umum permainan dan prestasi Giggs sangat luar biasa." Ulas Wes Brown.




Sedar atau tidak, Giggs telah tampil dalam arena bola sepak selama lbh 2 dekad. Pemain yg bergelar ‘Penyihir Wales’ ini telah memcahkan berbagai rekod dan mempersembahkan 11 juara liga, 4 FA Cup, dan 2 trofi Champions League
Baru2 ini Giggs telah dipilih menjadi pemain terbaik M.U selepas Eric Cantona. Hasil ini berdasarkan pilihan para fans MU  di seluruh dunia  yang dilakukan majalah resmi United, Inside United, dan laman ManUtd.com.
Mengetahui dirinya menjadi yang terbaik, Giggs mengaku sangat terkejut dan  mengalahkan legenda-legenda United seperti Eric Cantona, Peter Schmeichel, George Best, dan Sir Bobby Charlton.
"Ni sume bergantung pada pendapat masing2  dan semua orang pasti mempunyai sudut pandang yang berbeza, tetapi ketika saya diberitahu saya tidak mempercayai berita tersebut kalau saya boleh jujur, terutama karena banyak pemain hebat yang bermain disini. Tugas saya juga belum selesai, saya merasa antara yg menyerlah dan saya harap dapat melanjutkan lebih lama lagi di MU," ujar Giggs seperti dilansir Goal.com Inggris, Selasa (1/2/2011).

Berikut Sepuluh besar pemain terbaik Manchester United sepanjang masa:
1. Ryan Giggs
2. Eric Cantona
3. George Best
4.Sir Bobby Charlton
5.Cristiano Ronaldo
6. Paul Scholes
7. David Beckham
8. Roy Keane